Uczestnicy projektu będą korzystać z innowacyjnego narzędzia do nauki przedsiębiorczości – Branżowych Symulacji Biznesowych. Dzięki platformie edukacyjnej zyskają możliwość podejmowania realistycznych decyzji biznesowych podczas zarządzania wirtualną firmą.
Pozyskiwanie klientów i partnerów biznesowych, ustalanie cen, zakup urządzeń
i materiałów, a nawet zatrudnianie pracowników to zadania, z którymi zmierzą się już niebawem nasi uczniowie. Współzawodnicząc na wirtualnym rynku ze swoimi kolegami będą mogli przekonać się jak konkurencja wpływa na prowadzenie własnej firmy.
Wirtualny biznes – realne kompetencje
W wirtualnej rzeczywistości młodzież wcieli się w rolę przedsiębiorców prowadzących restaurację. Atrakcyjna forma wizualna, dostępność platformy online oraz wykorzystanie mechanizmów grywalizacji mają za zadanie zaangażować młodzież w rozgrywkę toczącą się w doskonale odwzorowanych warunkach rynkowych.
Zdecydowaliśmy się wykorzystać tą innowacyjną metodę pracy z uczestnikami projektu. W szczególności w obecnej sytuacji gdy nauka odbywa się w sposób zdalny, ciekawe interaktywne metody pracy z uczniami, angażujące ich i dające satysfakcję z rywalizacji w wirtualnej grze są dla nas bardzo ważnym elementem przygotowania merytorycznego przyszłych absolwentów. Mamy nadzieję, że poprzez udział w tej formie szkolenia przyczyni się do lepszego zrozumienia mechanizmów rynkowych a w przyszłości do podejmowania przez nich właściwych decyzji na prawdziwym rynku.